فیلوجامعه‌شناسی

پساجامعه‌شناسی‌معرفت.علوم‌شناختی (کارشناسی‌ارشد)

ریز نتایج آزمون پایان دوره جامعه‌شناسی معرفت و علم | نیم‌سال ۱-۰۰-۱۴۰۰

فرستادن به ایمیل چاپ

|ادامه مطلب...


دانشجویان گرامی

سلام و احترام؛

• تصحیح اوراق، به شیوه جستجوی کلیدواژه‌ها انجام ننننشد، و برای برداشت‌ها و تفاسیر معتبر یا نزدیک به اعتبار، نمره متناسب تعلق گرفت.
• هر پاسخ‌نامه، بدقت و با صرف وقت مناسب، بررسی شد.
• بدخطی، یا نگارش پس و پیش سؤالات، لطمه‌ای به تخصیص نمرات وارد نیاورده است.
• جمع‌بندی نمرات، مکرراً مورد وارسی قرار گرفت.
• پاسخ‌نامه افراد حایز نمره آستانه ”دوازده“، مجدداً بررسی، و در مورد دقت نمره، اطمینان حاصل شد.
• کلیه گزارش‌ها و دست‌نوشته‌ها، با وسواس، طبقه‌بندی و بررسی گردید، و بیشترین نمرۀ ممکن برای آن‌ها در نظر گرفته شد. بویژه از بصیرت‌ها و دانش مندرج در بخش اظهارنظرهای پایانی گزارش‌ها سپاسگزارم.
• توجه شما را به ریز نمرات جلب می‌کنم.
• در پایان، امیدوارم که مجموعه آموزشی تدارک دیده شده این درس، انگیزه‌ها، اطلاعات و نیروی لازم برای ادامه بررسی‌های شما در این قلمرو مهم را فراهم آورده باشد.
• تغییر برنامه درس را از طریق همین وب‌گاه پی‌گیری فرمایید.
• در پناه ولیعصر(عج) پاینده باشید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


جدیدی وحید    ←    20
قادری مهراد    ←    20
واحدی سید حسن    ←    20
سجادی هزاوه زهرا    ←    20
متانی محمدعلی    ←    20
محمدطاهری مطهره    ←    20
كربلائی زاده استبرق محمدصادق    ←    19.25
۱۵۷۵۹۹۰۱۰    ←    16.5
۱۵۷۵۹۹۰۱۵    ←    8.5
۱۵۰۲۹۸۱۱۳    ←    7.75
۱۵۰۲۹۸۱۲۶    ←    1.75



░▒▓░▒▓░▒▓░▒▓
█░▒▓ ریزنمرات
░▒▓░▒▓░▒▓░▒▓
شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۰۲۹۸۱۱۳░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    7.25░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    ░
پوپر-کوهن    0.25░
STS    ░
لاتور        ░
پولانی    ░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    ░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    ░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    7.75



شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۰۲۹۸۱۲۶░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    1.5░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    ░
پوپر-کوهن    ░
STS    ░
لاتور        ░
پولانی    ░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    ░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    ░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    1.75



شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۷۵۹۹۰۰۶░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    20░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    0.25░
پوپر-کوهن    0.25░
STS    0.25░
لاتور    0.25░
پولانی    0.25░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    1.5░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.5░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    20



شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۷۵۹۹۰۱۰░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    14.25░
فالر    ░
مانهایم    ░
شلر    ░
پوپر-کوهن    ░
STS    0.25░
لاتور    0.25░
پولانی    ░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    1░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.75░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    16.5



شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۷۵۹۹۰۱۲░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    17░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    ░
پوپر-کوهن    ░
STS    0.25░
لاتور        ░
پولانی    0.25░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    2░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.75░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    20



شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۷۵۹۹۰۱۴░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    ░
فالر    ░
مانهایم    ░
شلر    ░
پوپر-کوهن    ░
STS    ░
لاتور        ░
پولانی    ░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    ░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    ░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░   



شماره دانشجویی:                                     ░    ۱۵۷۵۹۹۰۱۵░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    7.25░
فالر    0.25░
مانهایم    0.25░
شلر    0.25░
پوپر-کوهن    ░
STS    ░
لاتور        ░
پولانی    ░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    0░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.5░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    8.5



شماره دانشجویی:                                     ░    ۳۱۰۲۹۸۰۸۸░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    18.5░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    0.25░
پوپر-کوهن    0.25░
STS    0.25░
لاتور    0.25░
پولانی    0.25░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    0.5░
گزارش تحقیق:                                  ░    ░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.25░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    20



شماره دانشجویی:                                     ░    ۳۱۰۷۹۹۰۱۰░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    20░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    0.25░
پوپر-کوهن    0.25░
STS    0.25░
لاتور    0.25░
پولانی    0.25░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    3░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    2░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    20



شماره دانشجویی:                                     ░    ۳۱۰۷۹۹۰۱۵░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    14.25░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    0.25░
پوپر-کوهن    0.25░
STS    0.25░
لاتور    0.25░
پولانی    0.25░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    0.25░
گزارش تحقیق:                                  ░    2░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.5░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    19.25



شماره دانشجویی:                                     ░    ۳۱۰۷۹۹۰۱۹░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    18.5░
فالر    ░
مانهایم    0.25░
شلر    0.25░
پوپر-کوهن    0.25░
STS    0.25░
لاتور    0.25░
پولانی    0.25░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    1.5░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    2░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    20



شماره دانشجویی:                                     ░    ۳۱۰۷۹۸۰۲۴░
جمع نمره پاسخ‌نامه:                                  ░    20░
فالر    ░
مانهایم    ░
شلر    ░
پوپر-کوهن    ░
STS    ░
لاتور    0.25░
پولانی    ░
گزارش فوق‌العاده:                                ░    ░
گزارش تحقیق:                                  ░    ░
مشارکت مؤثر در روند کلاس:                           ░    0.25░
▒▓ نمره نهایی:                                  ░    20

 

آخرین بروز رسانی در دوشنبه, 02 اسفند 1400 ساعت 19:40

بروزرسانی دوره ”فراسوی‌جامعه‌شناسی‌معرفت‌وعلم... طرح مبحث علوم شناختی“ نیمسال ۱-۰۱-۰۰

فرستادن به ایمیل چاپ

دکتر حامد حاجی‌حیدریادامه مطلب...


← این دورۀ درس «بررسی و نقد جامعه‌شناسی علم و معرفت» در دانشكدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به منظور ایجاد مهارت‌های مقایسه‌ای در تحلیل جامعه‌شناسی معرفت، علم و تکنولوژی، و کوشش برای فرارفتن از معرفت‌شناسی اجتماعی به سوی علوم شناختی طراحی شده است.
← ما در این دوره سه هدف را دنبال می‌كنیم:
← مهم‌ترین منظور، علاقمندسازی دانشجویان به جامعه‌شناسی است تا انرژی لازم را برای تداوم مطالعات خود در طول دورۀ تحصیل به دست آورند. دو هدف دیگر، حول این هدف پی‌گیری می‌شوند؛
← هدف دوم به دست دادن تصویری از اركان زندگی اجتماعی در شرایط امروز جهان و ایران است؛
← و منظور سوم، آشنا كردن دانشجویان با مفاهیم اساسی مهم جامعه‌شناسی خواهد بود.
← تفهیم مطالب به دانشجویان، به شیوه‌های ارائه مطالب و زمینه‌های اصلی/ بحث كلاسی/ مطالعات دانشجو/ ارزیابی مطالعات دانشجویان/ و مشورت با استاد صورت می‌گیرد.

░▒▓ برنامه‌دوره‍
← طرح مبحث/اعلام برنامۀ ترم/معرفی منابع
← جامعه‌شناسی معرفت
← آگوست کنت... کارل مارکس... ماکس وبر... آلفرد شوتس/پیتربرگر/توماس لوکمان... ماکس شلر... کارل مانهایم... امیل دورکیم... رابرت کینگ مرتن
← معرفت‌شناسی اجتماعی
← آلفرد اِیِر... کارل ریموند پوپر... توماس کوهن... امره لاکاتوش... ژان فرانسوا لیوتار... پایان حقیقت
← پسااومانیسم
← نظریه عمومی اطلاعات... برونو لاتور... مطالعات علم و تکنولوژی... استیو فالر
← جمع‌بندی دوره

░▒▓ منبع‌اصلی
← Steve Fuller (2007) The Knowledge Book; Key Concepts in Philosophy, Science and Culture, McGill Queen’s University Press.

░▒▓ منبع‌جنبی
← Steve Fuller, Veronika Lipinska (2014) The Proactionary Imperative; A Foundation for Transhumanism, Palgrave Macmillan.

░▒▓ فعالیت‌های‌كلاس‌/ پس‌ازكلاس
← مباحث كلاس به منظور تدارك مقدمات لازم برای درك منبع اصلی ضروری خواهد بود.
← سؤالات، نكات و سایر ملاحظات خود را در تالار گفتگوی اینترنتی درس به اشتراك بگذارید.
← گزارش تحقیق+پاورپوینت (3 نمره) که تا پانزده اردیبهشت‌ماه تحویل خواهد شد، شامل بیش‌پژوهی در یکی از مضامین مندرج در برنامه دوره خواهد بود.
← در تهیه تحقیق به «کد دفاع از سلامت تحقیق» مندرج در پشت این برگه توجه فرمایید.
← ساخت گزارش تحقیق: چکیده (100 کلمه)+کلیدواژگان (10 تا 15 کلمه)+ طرح مسأله (مسأله چه هست و چه نیست)+ روش‌شناسی تحلیل و ارزیابی منابع مورد استفاده تحقیق+ مرور اهم تحقیقات پیشین+ اظهار نظر مقایسه‌ای در مورد تحقیقات پیشین+ جمع‌بندی و تصریح پاسخ به مسأله + توصیه‌هایی به مطالعات بعدی+ فهرست منابع.
گزارش‌های‌فوق‌العاده
← به مرور+انتقادی منبع اصلی+پاورپوینت، تا 2+ نمره افزون بر بیست نمره، تعلق خواهد گرفت.
← به مرور+انتقادی مباحث کلاس+پاورپوینت، تا 2+ نمره افزون بر بیست نمره، تعلق خواهد گرفت.
← کلیه گزارش‌ها غیر از گزارش اخیر تا یـ1ـک اردیبهشت‌ماه تحویل خواهند شد. منحصراً گزارش اخیر (مرور+انتقادی مباحث کلاس...)، با برگه امتحانی قابل تحویل است.

░▒▓ خط‌مشی‌ارزیابی‌پایان‌دوره
← امتحان پایان دوره بر مبنای (1) فصول معین از منبع اصلی، (2) مباحث كلاس برگزار خواهد شد (15 نمره).

░▒▓ فرصت‌مشورت‌ورفع‌اشكال
← hajiheidari@PhiloSociology®.ir
← تالار گفتگوی اینترنتی: www.PhiloSociology®.ir
← روزهای شنبه، دو‌شنبه(قبل از مراجعه به طریق ایمیل هماهنگ فرمایید) (ساعت 9:30 الی10)

---------
استیو فالر، در فاصله سال‌های 1992 تا 2019، مجموعه متنوعی از آثار اعم از کتاب و برنامه تلویزیونی تدارک دیده است تا ایده خود در مورد دگرگونی‌های دانش، علم، و فناوری را زیر ذره‌بین ببرد. دیدگاه‌های او بسیار مورد مناقشه قرار گرفته است، و بررسی انتقادی آن‌ها  می‌تواند ما را به برخی زوایای آینده نظام دانش و نسبت آن با سایر نهادهای اجتماعی مانند دولت، بازار، و دین حساس کند. او یک مسیحی فرانسیسکن کاتولیک است و از این بابت نیز دیدگاه‌هایی دارد که مورد محک است.

 

آخرین بروز رسانی در شنبه, 13 شهریور 1400 ساعت 11:49